Bor du i Årets Landsby 2016?

Det er ved at være tid til at indsende indstillingen om at blive Årets Landsby 2016. Den historiske pris uddeles af Landdistrikternes Fællesråd og foreningen Landsbyerne i Danmark.

Det er tyvende gang, at prisen som Årets Landsby skal uddeles til et lokalsamfund med ildsjæle og udvikling.

For at komme i betragtning, skal der er være tale om en landsby med under 2000 indbyggere, der har en udviklingsplan og er organiseret med et lokalråd. Vil man søge om at komme med i feltet, skal der indsendes en ansøgning på højst tre sider, en kopi af udviklingsplanen, vedtægter for lokalrådet samt det seneste referat fra generalforsamlingen.
Årets tema er de frivillige ildsjæles betydning for lokaludviklingen, og ansøgningen skal være Landdistrikternes Fællesråd i hænde senest 1. maj via mail@landdistrikterne.dk.

Tidligere modtagere af Årets Landsby er: Hvilsom, Skovlund, Tise, Jordrup, Billum, Svindinge, Samsø, Bårse, Filskov, Klejtrup, Korinth, Ballum, Gjøl, Vejrup, Janderup, Horslunde, Bagenkop, Vrads og Vestervig.

Noa Jankovic 71708249 noa@landdistrikterne.dk Pressechef