Få hjælp til at forbedre din turismevirksomhed: Åbent for tilmelding til gratis forløb på Lolland-Falster og Møn

Det turismefremmende projekt REACT 1.2 er nu halvvejs i det første af tre workshopforløb. Deltagerne får hjælp til at indfri deres individuelle digitale potentialer samtidigt med, at de får skabt nye samarbejder om kreative pakkeløsninger til fremtidens turismebehov. Der er netop nu åbent for tilmelding til lignende forløb på Lolland-Falster og Møn.

Et bredt spænd af turismeaktører er samlet på Lykkebjerg Bondegårdsferie i Ruds Vedby i dag.

De repræsenterer små og store turismevirksomheder, fra Sommerland Sjælland og Nyvang til B&B, bondegårdsferier, caféer og oplevelsessteder. Samtlige deltagere har været igennem et intensivt SEO-optimeringsforløb ved Erhvervshus Sjælland, inden de på seks forskellige workshops sætter deres nye viden i spil.

I dag er de nået halvvejs i workshop-forløbet og de positive gevinster er allerede at mærke – både i forhold til virksomhedernes digitale tilstedeværelse, som er blevet forstærket, og i forhold til det spirende samarbejde, som begynder at tage form deltagerne imellem.

Forløbet tager udgangspunkt i de enkelte virksomheders individuelle behov og tilbyder 1:1 sparring med en erhvervsrådgiver. Erhvervsrådgiveren følger virksomhederne tæt og følger løbende op på brugen af de digitale værktøjer, som hjælper virksomhederne til at optimere trafikken på deres online platforme.

Lige nu er der åbent for tilmelding til lignende forløb på Lolland-Falster og Møn med tilmeldingsfrist d. 1. december 2021. Udover den individuelle sparring og digital optimering får du plads på seks fysiske workshops, som styrker din virksomhed med værdiskabelse gennem partnerskaber, udvikling af konkurrencedygtige oplevelser og hjælp til at øge virksomhedens grønne profil. Læs mere om forløbene og tilmeld dig her.

REACT 1.2 er en øjenåbner: Jeg føler mig meget privilegeret!

– Jeg synes forløbet er spændende og godt, og jeg bliver helt bekymret for, når det ikke er her mere!

Sådan lyder det fra Elsebeth Helena Sass fra Teatergården i Holbæk, der deltager på REACT 1.2 projektets tredje workshop.

Elsebeth Helena Sass står bag den lille virksomhed Teatergården, som tilbyder hyggelige rammer for børn og voksne med børneteater, hjemmebag i den økologiske café og forskellige lege og kreative sysler. Hun har været enormt glad for at være involveret i forløbet og kalder det en øjenåbner:

– Jeg føler mig virkelig privilegeret over at have fået så grundig hjælp og læring på samme tid. På andre kurser sidder man alene med at skulle implementere rådene, men her bliver jeg hjulpet så meget på vej, at jeg rent faktisk får gjort det. Jeg har virkelig fået øjnene op for, at der var og er rigtig meget, som jeg kan gøre for at forbedre min tilstedeværelse på sociale medier.

Fakta om REACT 1.2- projektet

REACT 1.2 står for Resort for Active Costal Tourism og er et dansk-tysk EU-projekt, som har til formål at understøtte virksomheders potentiale for at tiltrække flere turister.

Holbæk Kommune, Landdistrikternes Fællesård og Erhvervshus Sjælland er partnere i projektet. På tysk side er partnerne Ostsee – Schleswig-Holstein, Stadt Fehmarn og WFA, Kreis Plön. Projektet er støttet af Interreg Deutshland Danmark, og er under udvikling indtil udgangen af 2022.

Cecilie Davidsen Høj, kommunikations- og pressekonsulent i Landdistrikternes Fællesråd, tlf. 53850124, mail: cdh@landdistrikterne.dkNikoline Jakobsen, projektkonsulent i Landdistrikternes Fællesråd, tlf. 53 85 01 25, mail: nik@landdistrikterne.dk