Yderkommune bedst på de sociale medier

[MetroXpress] Når det gælder om at kommunikere med borgerne på de sociale medier er det ikke de store bykommuner, der indtager førstepladsen, men derimod Morsø Kommune. Kommunen er netop blevet kåret som den bedste i Danmark til at kommunikere med borgerne på Facebook.

– Vi bliver jo nødt til at være der, hvor folk snakker sammen, udtaler Per Flemming Laursen, kommunaldirektør i Morsø Kommune om deres nye status som danmarksmester på Facebook. Det skriver MetroXpress.

Syv procent af indbyggerne synes godt om Morsø Kommune
Ifølge MetroXpress bruger øens indbyggere Facebook til at stille spørgsmål til kommunen om alt fra genbrugsstationens åbningstider til vinterens snerydning. I alt er der 1400 brugere, der ”synes godt om” Morsø Kommune, hvilket er godt syv procent af befolkningstallet, og det tal er meget højere end andre større jyske kommuner som eksempelvis Randers og Vejle.

Blandt analysens bundskrabere er København. I alt 32 kommuner har oprettet en side på Facebook til at kommunikere med borgerne.

 

Dette indlæg blev udgivet i Nyheder. Bogmærk permalinket.