Valgkampen handler om erhvervsudvikling og bosætning

Vurderet ud fra Landdistrikternes Fællesråds presseovervågning er der to temaer, der i særdeleshed trækker overskrifter i den kommunale valgkamp. Der skal skabes jobs og sikres en bedre bosætning. Det er de krav, som vælgerne synes at stille til deres byrådskandidater. 

At vælgerne ønsker politikere, der kan skabe flere jobs, bekræftes også af Greens Analyseinstitut. Ifølge Dagbladet Børsen viser en ny måling fra Greens Analyseinstitut nemlig, at 77 procent af vælgerne synes, det er vigtigt eller meget vigtigt, at byrådskandidaterne har evnen til at skabe job.

Overfor TV2 Øst bekræfter John Brædder (G), borgmester i Guldborgsund, og Thomas Adelskov (S), borgmester i Odsherred Kommune, også at arbejdspladser er det vigtigste emne i valgkampen i deres kommuner – sammen med bosætning.

Og det er som sagt ikke kun i Guldborgsund og Odsherred Kommune, og i hvert fald ikke hvis man tager avisoverskrifterne som pejlemærke for, hvad valgkampen handler om rundt om i landet.    

 

Dette indlæg blev udgivet i Nyheder. Bogmærk permalinket.